مهارت های مشتری
متخصصان پشتیبانی رایانه معمولاً نیاز به مهارتهای خوب مشتری دارند. این امر به ویژه برای کسانی که در زمینه پشتیبانی فناوری برای فروشندگان نرم افزار و تولید کنندگان رایانه کار می کنند صادق است. همچنین برای کسانی که برای خدمات شخص ثالث کار می کنند که برای کمک به کاربران رایانه یا افرادی که با رایانه های ناقص ، ویروس ها یا مشکلات نرم افزاری روبرو هستند ، تماس تلفنی برقرار می کنند ، صادق است.
همچنین تکنسین های رایانه باید بدانند که اگرچه بسیاری از افراد به طور مرتب از رایانه استفاده می کنند ، ممکن است دانش آنها در مورد فناوری و نرم افزار رایانه محدود باشد و بنابراین تکنسین باید بتواند با صبر و حوصله اطلاعات و آموزش و مشاوره را به مشتری و مشتری ارائه دهد. این مسئله می تواند چالش برانگیز باشد ، خصوصاً هنگام ارائه پشتیبانی فنی از طریق تلفن به مصرف کنندگان ناامید.
پشتیبانی رایانه شخص ثالث
بسیاری از مشاغل برای حفظ یک بخش فناوری اطلاعات و یا حتی نگه داشتن یک متخصص IT تمام وقت در کارمندان خود بسیار کوچک هستند. این شرکت ها ممکن است برای ارائه پشتیبانی ، خدمات تعمیر و کمک به تصمیم گیری در مورد خرید فناوری ، به شرکتهای پیمانکار IT شخص ثالث تکیه کنند.
تکنسین هایی که برای این شرکت ها کار می کنند ممکن است مجبور شوند چندین مشتری را دستکاری کنند که هرکدام ممکن است نیازهای خاصی به فناوری داشته باشند. یک تکنسین ممکن است قادر باشد در درجه اول از طریق تلفن یا از طریق ایمیل یا چت پشتیبانی را ارائه دهد ، اما ممکن است به طور دوره ای مجبور به بازدید از سایت شود تا با مشتریان یا مستقیماً روی دستگاه ها کار کند.
آموزش ، آموزش و مجوز
برای تبدیل شدن به یک تکنسین رایانه یا متخصص پشتیبانی ، یک مسیر آموزشی یا آموزشی وجود ندارد. تکنسین ها از پیش زمینه های مختلفی از جمله فارغ التحصیل شدن در برنامه های حرفه ای یا دانشگاهی ، کسب گواهینامه حرفه ای یا گذراندن دوره کارآموزی وارد این زمینه می شوند:
تحصیلات
تکنسین های رایانه معمولاً باید حداقل ، دارای مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن همراه با دانش فنی رایانه ها و بسته های نرم افزاری باشند. اگرچه ممکن است در صورت داشتن لیسانس در رشته IT ، کار را آسان تر کنید ، اما برای یافتن کار در این صنعت ، همیشه داشتن مدرک لازم نیست. دانشکده ها و دانشکده های حرفه ای مدارک کاردانی و همچنین گواهینامه ها و دیپلم های مربوط به فناوری رایانه را ارائه می دهند.
مجوزها و بررسیهای پیش زمینه
مجوز لازم برای تبدیل شدن به یک تکنسین رایانه یا متخصص پشتیبانی وجود ندارد. با این وجود ، ممکن است تکنسینی که خدمات محلی ارائه می دهد مجوز رانندگی معتبر ، بیمه اتومبیل را داشته باشد و ممکن است لازم باشد نشان دهد که وسیله نقلیه وی در شرایط عملیاتی قرار دارد. کارفرمایان همچنین ممکن است انتخاب کنید که پیش زمینه های جنایی را بر روی تکنسین ها انجام دهند ، خصوصاً برای افرادی که خدمات محلی را انجام می دهند.
درباره این سایت